01/04/16 El sistema universitari valencià, entre els tres més potents d’Espanya

el-sistema-universitari-valencia-entre-els-tres-mes-potents-despanya

El sistema universitari de la Comunitat Valenciana és el tercer amb major rendiment d’Espanya, només per darrere de Catalunya i Cantàbria, segons es desprén de la quarta edició d’U-Ranking, corresponent a 2016, elaborada conjuntament per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).

L’estudi, realitzat a partir de la informació de 61 universitats públiques i privades que representen més del 95% del sistema universitari espanyol, es basa en 25 indicadors relacionats amb la docència, investigació, innovació i desenvolupament tecnològic.

Segons aquesta quarta edició, els sistemes universitaris regionals per damunt de la mitjana del sistema universitari espanyol són, per ordre, el de Catalunya (20% per damunt), Cantàbria (12%), Comunitat Valenciana (11%), Navarra (10%), Illes Balears (8%) i Comunitat de Madrid (3%).

Per institucions, la Universitat Politècnica de València se situa segona en el rànquing, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya, i per darrere de la Universitat Pompeu Fabra. Així mateix, la Universitat Miguel Hernánez, la Universitat de València, la Universitat d’Alacant i la Universitat Jaume I de Castelló també ocupen posicions destacades.

En el conjunt d’Espanya, les universitats públiques dominen la classificació general, encara que existeixen grans diferències entre les diferents institucions. Aquestes universitats milloren els seus resultats en innovació i desenvolupament tecnològic, en un 6,9%, respecte a l’edició de 2015. No obstant això, es detecta un estancament en els resultats docents i investigadors, amb lleugers descensos del 1,2% i del 0, 8%, respectivament.

Pel que fa al rendiment de les universitats privades, se situa per baix de la mitjana del Sistema Universitari Espanyol (89%) en el rànquing general. No obstant això, obtenen millors resultats en la docència, però la seua activitat investigadora continua sent escassa, situant-se un 36% per baix de la mitjana.

Més informació