Durant una reunió de la Xarxa Espanyola d’Agències de Qualitat Universitària REACU, es va decidir elaborar informes conjunts que responguen a les directrius establides per a l’estàndard 3.4 (Anàlisis temàtiques) dels ESG. Es tracta d’anàlisis estructurades de la situació del sistema universitari en determinats àmbits mostrant l’evolució, tendències, bones pràctiques i àrees de millora, amb l’objectiu de proporcionar informació a les pròpies universitats, administracions públiques i agents socials per a la presa de decisions.

L’AVAP participa des de fa uns mesos, juntament amb altres agències de qualitat espanyoles en sessions monogràfiques temàtiques que mostren les principals conclusions dels resultats de l’acreditació d’informes de les diferents titulacions vinculades a una matèria concreta i la perspectiva dels empresaris sobre la seua inserció laboral.

Les anàlisis temàtiques són estudis que van més enllà de les acreditacions o certificacions, i són realitzats per les agències a partir de les dades o resultats obtinguts en les seues avaluacions. Aquesta és una de les àrees d’activitat que l’agència vol potenciar, ja que va ser durant l’any 2021 que va començar a participar en aquesta mena d’iniciatives. Sobre la base dels últims acords adoptats, s’espera un avanç conjunt per al 2022.

L’AVAP ha tingut l’oportunitat de participar en les següents anàlisis temàtiques:

  • WEBINAR Estudis d’infermeria: Hem aportat els resultats obtinguts a través dels nostres processos d’acreditació en l’àmbit de la infermeria.
  • WEBINAR Estudis universitaris de periodisme i comunicació audiovisual: Hem aportat els resultats obtinguts a través dels nostres processos d’acreditació en l’àmbit del periodisme. L’AVAP va participar en les conclusions i la clausura de l’esdeveniment.
  • WEBINAR Els estudis de màster de formació del professorat: El passat dia 27 de gener de 2022 es va celebrar el sisé *Webinar que organitzem conjuntament les agències de qualitat de Catalunya (AQU), Andalusia (*DEVA-*AAC), Canàries (*ACCUEE), Castella i Lleó (*ACSUCYL), País Basc (*Unibasq), Galícia (*ACSUG), València (*AVAP) i Aragó (*ACPUA), sobre Reptes de la formació universitària des de la perspectiva dels ocupadors. En aquesta ocasió, el seminari virtual es va dedicar als estudis universitaris Màster de professorat en Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes.