Les ciutadanes i els ciutadans podran presentar les seues queixes i suggeriments de manera presencial, per correu, telefònicament, per mitjans electrònics o per aquells nous canals que proporcionen les tecnologies a la ciutadania.
Presencial o per correu postal
a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l’Administració General de l’Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d’alguna de les entitats que formen l’Administració Local si, en aquest últim cas, s’haguera subscrit l’oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
b) També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s’haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l’imprés de sol·licitud i en la còpia.
c) I, preferentment, en el registre de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP).