Barcelona, 18-20 maig 2022. Reinventant l’Educació Superior per a un Futur Sostenible.
El director de l’AVAP ha assistit a la WHEC 2022 (World Higher Education Conference 2022) juntament amb Pilar Ezpeleta, Directora General d’Universitats.
La Conferència ha sigut organitzada per la UNESCO en col·laboració amb el Govern espanyol, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, i en aliança amb GUNi/ACUP (Global University Network for Innovation / Associació Catalana d’Universitats Públiques).
Tal com s’indicava, l’esdeveniment ha tingut com a objectiu principal la reflexió i el replantejament de les idees i pràctiques en l’educació superior per a garantir el desenvolupament sostenible del planeta i la humanitat. Al llarg dels 3 dies del seu desenvolupament, la jornada ha servit com a punt de trobada per a desenes d’actors principals en l’educació superior en el món. A la conferència han assistit polítics, gestors universitaris, docents, investigadors, professionals.
És per això que l’acte ha reunit a tots els actors interessats per a definir i preparar el seu full de ruta per a una nova etapa de l’educació superior amb especial atenció a la pertorbació global creada per la COVID-19. “Les sessions, amb diverses activitats en paral·lel, han tractat temes tan diferents com el futur de l’educació en el món, el lideratge, la igualtat d’oportunitats, l’aprenentatge permanent, l’educació oberta, els refugiats, les competències de l’estudiant, la situació de l’educació en els diferents continents”, tal com comenta Javier Oliver.
La conferència ha servit també per a la presentació en primícia de l’últim informe promogut per UNESCO (el Higher Education in the World Report 8) “New Visions for Higher Education towards 2030” coordinat per Global University Network for Innovation (GUNi). Era la primera vegada que la conferència eixia de Paris, seu permanent de la UNESCO. Amb això, “ha destacat la varietat de taules redones en les quals han participat experts mundials, hi ha hagut presentacions de ponències i pòsters, els debats i, sobretot, el diàleg permanent. El seu desenvolupament a Barcelona ha sigut tot un èxit”, assegura el director de l’AVAP.
Per part seua, la UNESCO considera que el procés de construcció col·lectiva és la major riquesa d’aquesta conferència, que pretén convertir-se en una conversa mundial alimentada per narratives diverses sobre l’educació superior.
D’aquesta manera, la UNESCO ha organitzat la Conferència per a oferir nous coneixements, aliances creatives d’idees innovadores i produir una coalició àmplia i revitalitzada de la comunitat mundial d’educació superior en suport a l‘Agenda de Desenvolupament 2030 i més enllà.