L’AVAP ha col·laborat amb la direcció científica de la Xarxa Vives d’Universitats en el seu estudi “Via Universitària”, el tercer de la xarxa d’institucions acadèmiques de la C. Valenciana, Catalunya, Illes Balears i Andorra.
L’estudi revela que el perfil dels estudiants en les universitats presencials és més tradicional, encara, que en l’informe anterior (2017-2019), mentre que en les universitats virtuals existeix una major diversitat amb alumnes d’origen social i educatiu més baix, amb responsabilitats familiars i un menor nombre de dones.
A més, s’observa una consolidació de la via d’accés a través de la Selectivitat (84%) en les universitats presencials. En canvi, en les virtuals, altres vies d’accés presenten més pes.
Per part seua, les conclusions de l’informe desemboquen en què l’assistència a classe és elevada, perquè un 68% de l’alumnat acudeix presencialment a més del 75% del seu horari acadèmic. Igual que en 2018, hi ha una relació positiva entre l’assistència a classe i la mitjana d’expedient (que és més elevada en el cas de les dones) dels estudiants que assisteixen.
Per contra, només una xifra marginal acudeix a menys del 25% de les classes. Amb això, el motiu principal del percentatge d’absentisme dels estudiants és que els mateixos consideren que aprofiten més el temps treballant per compte seu o perquè no estan d’acord amb la manera d’impartir classes, és a dir, els mateixos motius que van presentar les conclusions de l’estudi en 2018.
Finalment, entre les 20 universitats que han participat, es recullen les dades de les cinc públiques valencianes (UV, Universitat Politècnica de València, Universitat Jaume I, Universitat Miguel Hernández, Universitat d’Alacant) i de la Universitat CEU Cardenal Herrera.