Des de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) presentem els resultats de la convocatòria 2025 per a la figura de Professorat Contractat Doctor (PCD). Aquesta informació reflecteix l’estat actual del procés d’avaluació, encara pendent de la resolució dels recursos que es puguen presentar, la qual cosa podria comportar ajustos en les dades finals.
Un any més, agraïm l’alta participació i la confiança depositada per les persones sol·licitants, així com el compromís dels equips avaluadors que han treballat per a garantir un procés rigorós, transparent i equitatiu.
Resultats generals
En aquesta convocatòria s’han rebut un total de 404 sol·licituds, amb una proporció lleugerament superior de dones (226) respecte als homes (178). D’aquestes, 328 han sigut considerades aptes, la qual cosa representa més del 81 % del total. Només s’han registrat 74 no aptes i 2 desistiments, sense que s’haja produït cap cas d’exclusió.
Aquest resultat reflecteix un alt grau d’adequació dels perfils presentats als criteris establerts per a l’acreditació com a Professorat Contractat Doctor, consolidant la qualitat del sistema universitari valencià.
Resultats per branques de coneixement
A continuació, s’ofereix el desglossament per branques de coneixement, la qual cosa permet observar la distribució de sol·licituds i resultats segons l’àrea acadèmica. Aquesta informació és clau per a identificar tendències i necessitats de millora en els diferents àmbits.
Arts i Humanitats
Amb un total de 45 sol·licituds, aquesta branca ha registrat un 77 % de resultats favorables, amb una major presència de dones.
Ciències
Aquesta branca presenta un menor nombre de sol·licituds (26), amb majoria masculina. El percentatge d’aptes arriba al 80,7 %.
Ciències de la Salut
Amb 134 sol·licituds, és la branca amb major volum. S’han considerat 112 persones aptes, el que representa un 83,6 %. La presència femenina continua sent destacada.
Ciències de la Vida
Aquesta branca ha registrat 38 sol·licituds. La taxa d’èxit ha sigut del 86,8 %, amb una clara majoria de dones entre les persones aptes.
Ciències Jurídiques
Amb 24 sol·licituds, aquesta branca ha obtingut un 71 % d’aptes, amb majoria femenina.
Ciències Socials
En aquesta branca s’han presentat 69 persones, amb 55 aptes, la qual cosa representa un 79,7 %.
Enginyeria i Arquitectura
En aquesta branca es detecta una clara majoria de sol·licitants homes. El percentatge de persones aptes ha sigut del 80,9 %, la qual cosa demostra una alta adequació dels perfils presentats.
Compromís amb la qualitat i la millora contínua
Des d’AVAP continuem treballant per garantir un sistema d’avaluació transparent, rigorós i independent, que contribuïsca a la millora de la qualitat del sistema universitari valencià i al reforçament del talent docent i investigador.
Aquestes dades no sols ofereixen una visió detallada de la convocatòria, sinó que també permeten identificar àrees de millora i oportunitats d’avanç, tant pel que fa als processos d’avaluació com al desenvolupament de les carreres acadèmiques.
Agraïm novament la participació de totes les persones sol·licitants i el compromís de totes aquelles que han fet possible aquest procés. Pròximament, i una vegada resolts els recursos, es publicaran els resultats definitius.