PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE NOUS AVALUADORS I AVALUADORES

En aquesta pàgina trobareu tota la informació referent al procediment de selecció de les avaluadores i avaluadors que participen en els processos d’avaluació de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva.

Els criteris ací descrits per a la selecció d’avaluadors estan basats en els Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG) desenvolupats per la European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) i els Principles for the Selection of Experts acordats pel European Consortium for Accreditation (ECA).

Tal com estableix l’Article 11 del Capítol III de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de Creació de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva  (AVAP), l’ Agència requereix de la col·laboració d’avaluadores i avaluadors externs per a les seues funcions d’ avaluació, acreditació i certificació. Dites avaluadores i avaluadores seran nomenats per camps de coneixement o especialitats. En la seua condició d’assessors externs, no tindran la consideració de personal propi de l’AVAP i seran nomenats per la direcció general de l’Agència per a un nombre indeterminat de supòsits. Així mateix, es percebrà una compensació econòmica en funció del número i tipologia d’expedients avaluats.

CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ DE NOUS AVALUADORS I AVALUADORES

L’activitat  d’avaluació  portada cap per l’AVAP fa necessari actualitzar contínuament l’equip de col·laboradors externs que fan tasques d’avaluació de la qualitat en l’educació  superior.

L’AVAP està compromesa amb la qualitat i amb la millora de l’educació  superior com a manera de contribuir al progrés de la nostra comunitat amb vocació de convertir-se en un instrument útil a les universitats i a la societat.

L’activitat d’avaluació no requereix d’una dedicació contínua. El candidat o la candidata ha d’assegurar-se que pot compatibilitzar-la amb les seues altres ocupacions.

L’AVAP proporcionarà la informació, els mitjans i la formació necessaris per a l’acompliment de l’activitat avaluadora.

Destacar que la convocatòria de selecció d’avaluadors i avaluadores està permanentment oberta, amb el que les persones interessades i que reunisquen les característiques requerides, poden remetre les seues candidatures durant tot l’any.

Es necessiten avaluadors i avaluadores per a les següents àrees:

  • Seguiment i Acreditació de títols universitaris oficials
  • Acreditació de professorat contractat
  • Avaluació de la I+D+i

REQUISITS PER A LA SELECCIÓ SEGONS EL PERFIL

Perfil acadèmic:

  • Pertànyer als cossos de funcionaris docents universitaris o bé ser professorat contractat doctor. En el cas del professorat de les universitats privades, pertànyer al personal docent investigador i estar acreditat.
  • No tindre cap mena de vinculació professional amb les universitats del Sistema Universitari de la Comunitat Valenciana, excepte en el cas dels processos d’avaluació que es realitzen fora d’aquest sistema.
  • Disposar d’un mínim de 2 quinquennis i 2 sexennis.

Perfil estudiant:

  • Estar matriculat o matriculada en un títol de doctorat, màster o dels dos últims cursos d’un títol de grau .
  • Comptar amb formació i, en la mesura que siga possible , experiència en processos d’avaluació  d’ensenyaments  i assegurament de qualitat. Es valorarà positivament la participació com a representants en associacions d’estudiants legalment constituïdes i també la participació en les comissions de qualitat dels títols que cursen o hagen cursat.
  • No tindre ni haver tingut vinculació amb cap universitat del sistema universitari valencià.

Perfil investigador:

  • Activitat professional principal desenvolupada fora de l’àmbit del sistema universitari de la Comunitat Valenciana, excepte per a processos d’avaluació realitzats fora del propi sistema.
  • Personal investigador de la universitat amb vinculació contractual o investigadors del CSIC o altres òrgans d’investigació.
  • Disposar d’un mínim de dos sexennis o activitat investigadora equivalent.

Perfil expert en qualitat:

  • Coneixement i experiència en el disseny i implantació de sistemes d’assegurament de la  qualitat en l’educació superior.
  • Coneixement i experiència en l’avaluació del seguiment o l’acreditació institucional.
  • Experiència en processos de verificació, seguiment i/o renovació de l’acreditació de títols.
  • Activitat professional principal desenvolupada fora de l’àmbit del sistema universitari de la Comunitat Valenciana, excepte per a processos d’avaluació realitzats fora del propi sistema.

Perfil expert o experta internacional:

  • No tindre cap mena de vinculació professional amb les universitats del sistema universitari de la Comunitat Valenciana, excepte en el cas dels processos d’avaluació que es realitzen fora del propi sistema.
  • Competència lingüística i facilitat de comunicació en castellà.
  • Es valoraran tasques desenvolupades en algun dels següents àmbits:
    • Planificació institucional: plans estratègics i polítiques institucionals.
    • Metodologies d’ensenyament, de resultats d’aprenentatge, d’assegurament de la qualitat.
    • Gestió en consells professionals o comités.

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD

Totes les persones interessades poden presentar la seua sol·licitud a través del següent formulari:

Accès al formulari

IMPORTANT: en el formulari s’ha d’indicar el perfil al qual es presenta i l’àrea  o àrees d’avaluació en les quals està interessada o interessat a participar. El C.V. que acompanye la sol·licitud, haurà de contindre si escau, un esment exprés relatiu al compliment dels requisits que se citen, en funció del perfil per al qual es remet la candidatura.

Per a qualsevol dubte o consulta preguem que contacte amb nosaltres a través del correu avap@avap.es

SELECCIÓ D'AVALUADORES I AVALUADORS

L’AVAP revisa totes les candidatures remeses per a assegurar que compleixen els requisits establits en els processos d’avaluació de la qualitat de l’educació  que es duen a terme   basant-se en els ESG.

Les candidatures que compleixen amb els requisits establits s’integren en la base de dades  d’avaluadores i avaluadors de l’Agència, i en aquest moment reben un correu informant que la seua sol·licitud ha sigut acceptada. Aquests seran contactats pel personal de l’agència quan siga necessari incorporar un expert o experta amb el seu perfil per a algun  procés d’avaluació en el qual haja sol·licitat participar, havent de confirmar llavors la seua disponibilitat per a participar en el procés.

Procediment de selecció d’avaluadores i avaluadors de l’AVAP