La prospectiva en l’educació superior permet avançar amb informació objectiva les necessitats i canvis que es poden produir en el futur immediat en el sistema universitari valencià amb la fi última de la millora contínua del sistema per a impulsar la creació de riquesa a través del talent i la innovació.

En aquest sentit, l’AVAP està al servei de la prospectiva en l’educació superior de la Comunitat Valenciana. Per això, està liderant accions encaminades a aquest objectiu i, d’altra banda, qualsevol institució pública o privada de la Comunitat Valenciana pot comptar amb el suport i assessorament de l’AVAP a l’hora de desenvolupar estudis en aquest camp.

L’últim informe sobre prospectiva realitzat per l’AVAP es va gestar a principis de 2020 i va sorgir de la necessitat de fer un estudi d’ocupabilitat sobre les nostres graduades i graduats en la Comunitat. Volíem saber a través d’un estudi qualitatiu com estaven arribant les primeres generacions de joves amb estudis de grau al mercat de treball.

No parlem sol de continguts curriculars, parlem dels instruments que els i les joves que dediquen un esforç important per a preparar el seu futur necessitaran i que hui, encara, no són considerats matèries en els estudis de grau a l’ús.

Amb l’arribada del COVID19 el treball qualitatiu que preteníem desenvolupar i que havia de servir de base a futurs estudis periòdics d’ocupabilitat de les persones graduades de les universitats valencianes va haver de ser reformulat.

L’enfocament de futur era el que ens importava per damunt de tot i la necessitat de les universitats de conéixer la seua influència real i per tant les seues necessitats de millora contínua continuaven estant presents.

En este enllaç us podeu descarregar el document íntegre sobre aquesta prospectiva.