La finalitat d’aquest canal és habilitar mitjans confidencials de comunicació per a posar en coneixement de la Inspecció General de Servicis, Inspecció de Servicis Sanitaris, Inspecció d’Educació o Inspecció de Servicis Socials, infraccions conegudes en un àmbit professional amb l’Administració de la Generalitat.

Canal intern de denúncies

La finalitat d’aquest canal és habilitar mitjans confidencials de comunicació per a posar en coneixement de la Inspecció General de Servicis, Inspecció de Servicis Sanitaris, Inspecció d’Educació o Inspecció de Servicis Socials, infraccions conegudes en un àmbit professional amb l’Administració de la Generalitat.

🔗 Sistema intern d’informació – Inspecció General de Serveis – Generalitat Valenciana (gva.es)

Canal extern de denúncies

Amb motiu de l’aprovació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, per la qual es transposa la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell de 23 d’octubre de 2019, relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions del Dret de la Unió (Directiva Whistleblowing) es posa en marxa el present servei per a la utilització de la BÚSTIA EXTERNA DE DENÚNCIES DE L’AVAF, autoritat competent en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.

La Bústia de Denúncies de l’AVAF és un canal segur de participació electrònica que naix de la necessitat de facilitar a la ciutadania la possibilitat de presentar denúncies a través d’internet.

Per a això, la Bústia incorpora mecanismes que garanteixen la confidencialitat de totes les informacions i ofereix un espai de comunicació segur per a mantindre contacte amb l’AVAF i permetre la interacció entre aquesta i les persones que denuncien, informen o comuniquen de manera anònima o identificada, complint amb totes les exigències fixades per la Directiva 2019/1937(UE) i posteriorment per la Llei 2/2023.

Aquesta Bústia és un mitjà de lluita contra el frau i la corrupció que preserva la identitat de la persona que realitza la comunicació i que, a més, incorpora eines per a garantir els drets de les persones que siguen denunciades.

Gràcies a aquest canal es possibilita que qualsevol personainclòs el personal funcionari públic, pot comunicar infraccions o conductes corruptes o fraudulentes de les quals tinga coneixement en relació amb el/la (nom de l’entitat), amb la garantia de poder fer-ho en un entorn que compleix tots els requisits de reserva, confidencialitat, accessibilitat i eficàcia, el qual admet les denúncies i comunicacions, tant nominals com anònimes, evitant que es puguen patir represàlies per això.

Convé assenyalar que, per a evitar un mal ús de la Bústia, s’aplicaran criteris estrictes per a admetre les comunicacions amb exigència de responsabilitat civil, penal o administrativa a les persones que comuniquen denúncies falses o comuniquen fets amb abús de dret i vulnerant el principi de bona fe.

Així mateix, s’ha de recordar que l’AVAF no té competències en les funcions i matèries que corresponen a l’autoritat judicial, el ministeri fiscal i la policia judicial, ni pot investigar els mateixos fets que han sigut objecte de les seues investigacions.

Enllaç amb informació sobre la Bústia de Denúncies de l’Agència