Oliver, durant la seua intervenció, ha destacat la importància de les agències de qualitat per a donar visibilitat a l’Aprendizaje-Servicio.
Esta jornada de treball ha sigut organitzada per l’Oficina Universitària d’Aprenentatge i Servici (ApS) de la UNED i el suport de la Xarxa Madrilenya d’Oficines Universitàries d’ApS i de l’Associació d’Aprendizaje-Servicio Universitari.
Ricardo Mairal Usón, rector de la UNED, ha inaugurat este esdeveniment en què ha posat en valor l’Aprendizaje-Servicio en l’educació superior. “La universitat ha de donar resposta al que la societat ens demanda no sols en l’econòmic o productiu, sinó també en el social. I estos enfocaments pedagògics contribuïxen en gran manera a este fin”; hi ha assenyalat Mairal.
Per la seua banda, Juan García Gutiérrez, director de l’Oficina Universitària d’Aprenentatge- Servici de la UNED, ha explicat que esta reunió acadèmica “responde a una demanda àmpliament sentida en la comunitat de l’aprenentatge-servici en l’Educació Superior”.
Durant la jornada s’han establit grups de treball per a reflexionar i aprofundir sobre els aspectes següents:
- Abordar l’impacte i responsabilitat social de la Universitat i la transferència de coneixement amb valor social des de la perspectiva de l’aprenentatge-servici.
- Reconéixer el paper del professorat en la realització de projectes d’Aprendizaje-Servicio i com generalitzar incentius compartits.
- Fórmules per a activar processos d’institucionalització en les Universitats, captació de recursos per a la seua posada en marxa i generació d’aliances i xarxes.
És la primera vegada que es reunixen responsables acadèmics d’oficines i programes d’Aprendizaje-Servicio de les universitats espanyoles públiques i privades junt amb responsables de les agències d’avaluació de la qualitat (ANECA o AVAP) , la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) o de l’Oficina de Projectes de l’Ajuntament de Madrid.