El Director General de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP), Javier Oliver, ha assistit al Fòrum de Membres d’ENQA 2024, que es va celebrar a Hannover, Alemanya, del 17 al 19 d’abril. Este esdeveniment ha sigut una plataforma essencial per a discutir els avanços i desafiaments en la garantia de qualitat en l’espai educatiu superior europeu.
Durant el fòrum, es van abordar temes relacionats amb la garantia de qualitat, incloent-hi la importància del temps com una dimensió oblidada en les activitats d’assegurament de qualitat, així com desenvolupaments recents en la garantia de qualitat de l’educació transnacional i les microcredencials. Els participants també van explorar com les polítiques de qualitat estan evolucionant dins de l’Espai Europeu d’Educació Superior i la Unió Europea, amb la intenció de la pròxima Conferència Ministerial del Procés de Bolonya.
L’esdeveniment va oferir sessions plenàries i grups de discussió on es van intercanviar idees i bones pràctiques. Un dels temes centrals va ser «El temps: la dimensió oblidada de la garantia de qualitat», basat en un estudi recent que ressalta com una major reflexió sobre el concepte de temps podria potenciar l’eficàcia de les activitats d’assegurament de qualitat internes i externes.
A més, es van presentar sessions sobre la garantia de qualitat de l’educació transnacional, on es va destacar la necessitat de garantir que l’educació oferida als països receptors mantinga els mateixos estàndards de qualitat que els dels campus principals. També es va discutir el paper de les agències d’assegurament de qualitat en la protecció dels interessos dels estudiants i la importància de la cooperació entre agències per a fomentar la confiança en l’educació transnacional.
La participació de Javier Oliver en este fòrum subratlla el compromís continu d’AVAP amb la millora de la qualitat educativa. Este esdeveniment no sols ha permés a AVAP compartir les seues experiències i aprendre d’uns altres, sinó també reafirmar el seu rol en l’avantguarda de la garantia de qualitat educativa a nivell internacional.